Як улаштувати ефективну освіту для дітей з прифронтових територій?

У межах проєкту зокрема зроблено таке: 35 000 учнів молодших класів із прифронтових регіонів України отримали доступ до інноваційної технології, що допомагає долати освітні розриви та підтримувати емоційний добробут; 11 000 учителів і психологів з Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Миколаївської, Херсонської та Харківської областей пройшли спеціальне навчання; 900 комп'ютерів було закуплено та передано у прифронтові сільські школи, що дало змогу створити 100 мобільних класів, обладнаних зарядними станціями та інклюзивними наборами для учнів з особливими освітніми потребами.
Одним із важливих результатів проєкту стало впровадження цифрового моніторингу емоційного благополуччя учнів початкових класів (1-4) у шести регіонах, що знаходяться поблизу лінії фронту. Після ретельного аналізу отриманих даних Міністерство освіти і науки ухвалило рішення про затвердження цієї технології для подальшого застосування в навчальному процесі.
Цифровий скринінг емоційного стану набув значної популярності як важливий інструмент для діагностики, що дозволяє виявити широкий спектр симптомів посттравматичного стресового розладу (ПТСР) у дітей. У цифровому навчальному посібнику eKidz.eu, призначеному для подолання освітніх втрат, реалізовано спеціально розроблений опитувальник. Цей інструмент допомагає оцінити основні показники емоційного добробуту учнів та впроваджувати ефективні психологічні методи підтримки.
Підручник eKidz.eu містить інструменти штучного інтелекту, які допомагають оптимізувати роботу вчителів та скоротити час на перевірку завдань. Навчальна книжка, яку МОН схвалило до використання ще 2022 року, входить до переліку 20 ефективних навчальних інструментів за оцінюванням UNICEF.
"У контексті війни цифрова та дистанційна освіта стає єдиним шляхом до знань для тисяч українських дітей. Інноваційні технології разом із психосоціальною підтримкою можуть суттєво прискорити розвиток освіти в Україні. Розширення таких ініціатив на національному рівні забезпечить рівні можливості для всіх дітей," — підкреслив міністр освіти і науки Оксен Лісовий.
Як зазначає доктор психологічних наук, експерт проєкту Ірина Мартиненко, дослідження, проведене на базі підручника eKidz.eu, підтвердило значний розрив у рівні знань між учнями міських і сільських шкіл. Підсумки проєкту засвідчили, що діти, які навчалися дистанційно протягом шести тижнів, змогли наздогнати однолітків, які мали змогу навчатися очно. Найбільший прогрес спостерігався в темпі читання, рівні читацького інтересу, мотивації та загальній активності учнів.
Успішне втілення проєкту стало реальністю завдяки трьом ключовим елементам: впровадженню цифрових технологій у навчання; наданню психосоціальної підтримки та розвитку соціально-емоційних навичок у дітей; а також підвищенню професійної компетенції вчителів і їхній менторській допомозі.
Проєкт втілила за підтримки Міністерства освіти і науки благодійна організація "100% Життя" в партнерстві з ГО "Українська посмішка" з фінансовою допомогою Гуманітарного фонду для України.