ГоловнаНовиниДивіться на 25ТелепрограмаПерсоналіїПро канал

Про канал

автор: admin | 30 сентября 2013, 12:53 | Переглядів: 5891
«Добрий вечір, шановні телеглядачі, в ефірі 25 каналу телерадіокомпанія «Зміїв ТБ» з оглядом районних новин», саме такими слова ми розпочинаємо свій традиційний щоденний телевізійний ефір. Ми прагнемо, війти в кожну оселю, розповідаючи про перебіг подій у районі, допомагаючи людям відчути причетність до процесів сьогодення, відкриваючи широкі можливості для людських контактів та спілкування. Можливо важко переоцінити важливість тієї справи, яку ми виконуємо, але для нас важливо, щоб зміївчани відчували, що на нас покладено надзвичайно важливе завдання – задовольнити всі зростаючі потреби суспільства у об’єктивній та неупередженій інформації, надійному та якісному зв’язку з громадянами. Над створенням динамічної інформаційної програми, яка дозволяє нашим глядачам у лічені години дізнатися новини з усіх куточків нашої Зміївщини, відчути безпосередню причетність до життя свого міста чи села, своєї малої Батьківщини працює хоча й молодий, але досить кваліфікований колектив, талановитих журналістів та технічних працівників. Сьогодні ми вдячні своїм попередникам, за те що телерадіокомпанію «Зміїв ТБ» за всі 19 років її діяльності у медіа просторі Харківщини знають, впізнають та залюбки підтримують дружніми контактами, порадами, досвідом.

Формування місцевого телебачення у Зміївському районі почалося 6 грудня 1992 року. За цей період діяльності ТРК зарекомендувала себе, як досить потужна телеорганізація, з великим творчим потенціалом. Більшість телепродукції, що виходить в ефір на 25 каналі – власного виробництва. Це, перш за все, інформаційні огляди новин Зміївського району, програми високої художньої та технічної якості про життя району, його культуру, побут, історичне минуле, зустрічі в сучасно обладнаній студії з цікавими, видатними людьми Зміївщини, з керівниками підприємств, організацій, установ. Чимало власних програм ми присвячуємо проблемам молоді, соціальній тематиці, ми прагнемо запропонувати якісні та цікаві аналітичні програми, програми історико-культурного та духовного спрямування, а також розважальні, дитячі програми та документальні відеофільми. Наші авторські програми: «Духовна Зміївщина», «Дороги долі», «Дієслово», «Гість у студії», «Пафосний гламур», «У країні цікавинок», «Мультимікс» і обов’язків щоденний випуск Новин. Над програмним ефіром в телерадіокомпанії працюють хоча й молоді, але досить кваліфіковані, талановиті журналісти та технічні працівники. Новітня матеріально-технічна база дозволяє створювати якісні програми телепередач та транслювати їх у ефірі 25 каналу.

На сьогодні 25 канал є одним з найулюбленіших для мешканців Зміївського району. Програми місцевої телерадіокомпанії мають високий рейтинг у мешканців Змієва, селища Комсомольського, нас транслюють кабельні мережі міста Змієва та селища Комсомольське. ТРК «Зміїв ТБ» є госпрозрахунковою структурою і приймає участь в комерційній діяльності, надає інформаційні послуги населенню, підприємствам, установам та організаціям. Ми відкриті для кожного і завжди готові до співпраці.

Наша адреса: вул. Леніна, 10-б, м. Зміїв Харківської області, 63404. Тел.: (05747) 3-46-38, факс: (05747) 3-43-20. Е-mail: zmtv@mail.ru


РЕДАКЦІЙНИЙ СТАТУТ

Телерадіокомпанії «Зміїв ТБ»

 

1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1.         Цей Редакційний статут Телерадіокомпанії «Зміїв ТБ» (надалі – ТРК) встановлює вимоги до створення та поширення інформації, а також регламентує діяльність Редакційної ради.

Редакційний статут розроблений відповідно до ст.. 57 Закону України «про телебачення і радіомовлення», Статут телерадіокомпанії «Зміїв ТБ», та базується на вимогах чинного законодавства та професійних стандартів журналістики.

 

1.2.         ТРК веде інформаційне мовлення у межах ефірного часу згідно з ліцензією на мовлення, виданою у встановленому Законом України «Про телебачення і радіомовлення» порядку, створюючи і поширюючи інформацію шляхом виробництва і розповсюдження програм і передач та у інші способи, що не суперечать законодавству України, самостійно визначаючи зміст поширюваної інформації.

 

1.3.         Інформаційна діяльність ТРК базується на положеннях ст.. 34 Конституції України, відповідно до якої кожному гарантується право на свободу думку і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань, і кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір; а здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку, з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя. Інформаційна діяльність ТРК також базується на положеннях статті 10 Європейської конвенції з прав людини і основних свобод, Законах України «Про телебачення і радіомовлення», «Про інформацію», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів державного самоврядування засобами масової інформації», інших законах України, актах Президента України і Кабінету міністрів України, нормативних актах Держкомтелерадіо та Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, прийнятих у межах їх компетенції, інших актах законодавства.

 

1.4.         Головною метою діяльності ТРК є забезпечення прав громадян на свободу думки і слова, на отримання оперативної інформації, відкрите і вільне обговорення суспільних питань, а також розроблення і реалізація програмної політики, що відповідає національним інтересам України, створення конкурентоспроможної інформаційної продукції та забезпечення входження України у світовий інформаційний простір.

 

1.5.         З урахуванням п. 1.4. цього Редакційного статуту основними функціями членів творчого колективу ТРК є: утвердження принципів журналістики, відповідальної перед власною аудиторією та професійним співтовариством, шляхом достовірного і об’єктивного інформування про суспільно-політичні та інші події в Україні і за кордоном, про надзвичайні події та ситуації, що становлять загрозу життю чи здоровю населення, оприлюднення офіційних повідомлень, роз’яснень рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування для забезпечення формування громадянами власної думки; надання можливості громадянам та інститутам громадського суспільства оприлюднювати інформацію та ідеї, зміцнення міжнародних зв’язків України, зростання її авторитету у світі.

 

1.6.         Журналістам ТРК гарантується: дотримання конституційного принципу про заборону цензури, створення умов для вільної продуктивної творчої журналістської діяльності та невтручання у професійну діяльність журналіста з боку державних органів; забезпечуються можливості безсторонньо висловлювати позиції щодо усіх суспільно-політичних подій, які висвітлюються ТРК, та надається правовий і соціальний захист у зв’язку з виконанням професійних обов’язків, передбачений законодавством України, цим Редакційним статутом і внутрішніми документами ТРК.

 

1.7.         Журналісти ТРК у своїй професійній діяльності гарантують дотримання визначених цим Статутом інформаційних стандартів та норм журналістської  етики, Вони уникають дій, що можуть завдати шкоди репутації ТРК. Журналісти зобов’язуються не поширювати конфіденційну внутрішню виробничу інформацію.

 

 

 

 

2.     ВИМОГИ ДО СТВОРЕННЯ ТА ПОШИРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ

 

2.1.         Основні вимоги до забезпечення точності, об’єктивності, неупередженості та збалансованості інформації.

 

2.1.1. Принципи точності та об’єктивності подачі інформації

Принцип точності та об’єктивності подачі інформації означає, що факти, які подаються користувачу ТРК, повинні точно відповідати реальним подіям чи даним. Використання прямих цитат, їх фрагментів чи уривків тексту не повинно спотворювати зміст висловлення, тези чи контексту.

Умисне перекручення чи спотворення фактів є неприпустимим так само, як і маніпулювання фактами (неповний вклад, замовчування, невиправданий наголос, псевдо сенсаційність). Застосовані відео-, аудіо- та фотоматеріали або інші ілюстрації не повинні розходитися зі змістом інформаційного повідомлення. Відео-, аудіо- та фотоматеріали, а також інші зображення мають бути автентичним, а застосування монтажу, комп’ютерної обробки чи інших технічних прийомів або інсценувань з метою акцентування уваги чи посилення образу не повинно вводити громадськість в оману щодо справжності цих матеріалів та обставин чи подій, які вони зображують.

Архівний матеріал, використаний для ілюстрування актуальної проблеми або події, має бути чітко позначений як такий. Потрібно ретельно ставитися до можливого випадкового накладання дикторського тексту на картинку, в результаті чого громадськість може неправильно інтерпретувати події Чи діяльність зображених осіб.

2.1.2. Перевірка інформації як головний спосіб забезпечення її точності

Будь-яка інформація, яку подає ТРК, повинна бути гарантовано точною, тому що попередньо ретельно зібрана, опрацьована, оброблена і подана. Стандарт вимагає від співробітників докладати щоразу максимум зусиль для перевірки кожної інформації.

Під час пошуку інформації ТРК повинна докладати всіх можливих зусиль для того, щоб отримати її самостійно від першоджерела. І лише якщо це не можливо, отримувати її від тих, хто, в свою чергу, отримав її від першоджерела. Інформація про особу, висловлена третьою особою, має бути перевірена як у джерела інформації, так і в особи, про яку йдеться.

Повідомляти про подію, яку не бачили на власні очі відповідальні співробітники редакції, або ж про факти, відомі лише зі слів сторонньої особи, слід лише перевіривши їх щонайменше ще у двох джерелах інформації. Якщо йдеться лише про попередні дані, і ця інформація є надзвичайно суспільно значимою, слід обов’язково загострювати увагу користувачів ТРК на цій обставині. Таку інформацію можна давати лише у надзвичайних випадках.

2.1.3. Інформація, яку слід перевіряти особливо ретельно

Особливо ретельно слід перевіряти такі аспекти інформації:

-                     повідомлення про лихо з людськими жертвами (кількість жертв, постраждалих і зниклих безвісти);

-                     повідомлення про смерть конкретної людини, про списки загиблих або безвісти відсутніх;

-                     імена, прізвища і особові назви;

-                     цифри, особливо коли вони є принциповою частиною новини;

-                     виняткові поняття, тобто усе, що починається зі слів «уперше», «востаннє», «безпрецедентно», «найбільший» «найменший» та подібні.

-                     особові імена і назви ретельно перевіряються за словником, картою чи атласом – ля правильного написання у титрах і вимови в ефірі. Якщо така перевірка є неможливою, слід консультуватися з фахівцями у кожній конкретній галузі. Складні професійні теми потрібно висвітлювати після консультації з людьми, які є фахівцями у цій галузі та мають авторитет серед колег і суспільства.

2.1.4. Суть збалансованої подачі інформації

Збалансованість подачі матеріалу – це запорука неупередженості ТРК у будь-якій спірній чи конфліктній ситуації. Інформаційні редакції ТРК обов’язково представляють позиції усіх сторін конфлікту або неоднозначного, спірного питання.

ТРК своєю діяльністю сприяє інформаційному плюралізму, висвітлюючи усі спільно важливі події та надаючи можливість для оприлюднення певного спектру політичних, соціальних, культурних, національних і релігійних поглядів, що побутують у суспільстві; також допомагає встановленню ідеологічної різноманітності, за якої жодна ідеологія не може визнаватися державною, пануючою, обов’язковою або єдино можливою.

ТРК прагне представляти різні точки зору одразу в межах одного сюжету чи випуску новин. У разі, якщо оперативно неможливо взяти коментар однієї зі сторін, щоб представити її точку зору в межах одного сюжету чи випуску, редакція має докласти зусиль для того, щоб викласти цю точку зору, принаймні, в наступному випуску чи наступного дня. У цьому випадку обов’язково слід загострити увагу споживача інформаційного продукту на тому, що є різні точки зору на сторони, і повідомити, коли цей коментар може бути оприлюднений.

Якщо особа, про яку йдеться, відмовляється коментувати ситуацію, - ТРК має проінформувати про цей факт громадськість. У випадку, якщо з особою зв’язатися не вдалося, ТРК повинна разом з виходом в ефір сюжету оголосити про свою готовність представити також і позицію іншої сторони конфлікту.

2.1.5. Вимоги до журналістів щодо збалансованості інформації

Журналісти повинні у будь-якій ситуації шукати якомога ширший спектр думок і ретельно подавати його у своїх матеріалах. Інформаційні служби ТРК завжди прагнуть надати шанс на чесну відповідь тому, кого у чомусь публічно звинувачують або чиї права та законні інтереси можуть бути порушені внаслідок поширення інформації. Під час висвітленні конфліктів або спірних питань журналісти і редакції мають докласти також зусиль до знаходження нейтрального експерта, «третейського судді». При цьому громадськість має чітко розуміти, чому саме ця людина коментує ту чи іншу подію, чи має цей коментатор достатній експертний рівень, і чи ця людина не є стороною, зацікавленою в конфлікті.

2.1.6. Належна збалансованість у циклі передач

Якщо в ефір виходить серія взаємопов’язаних передач, в яких розглядаються ті самі або споріднені проблеми, належну збалансованість має забезпечувати вся серія передач. Намір авторів досягти збалансованості саме в цей спосіб повинен плануватися заздалегідь і доводиться до відома аудиторії. Водночас, у серії передач, де в кожному випуску розглядаються різні і не пов’язані між собою питання, збалансованість повинна забезпечуватися в кожній окремій програмі.

2.1.7. Неупередженість

Неупередженість – це одна з основних цінностей, яка поширюється на всі програми ТРК. Журналісти мають об’єктивно, неупереджено ба безсторонньо висвітлювати спірні теми у випусках новин та інших програмах, особливо коли обговорюються проблеми державної політики, політичні або суспільні конфлікти. Журналісти не мають права коментувати факти, які вони подають у своєму матеріалі, або ж подавати чиюсь думку як свою. Також заборонено давати власні оцінки фактам, явищам, подіям та персонам.

 

 

2.1.8. Персоналії

Для ТРК немає татуйованих осіб, про яких вона уникає згадувати в новинах або не запрошує до студії. Усі політики та громадські діячі є рівними у своїх можливостях. Запитання мусять бути гострими для будь-кого: як для представників влади, так і для представників опозиції.

2.1.9. Належна неупередженість в інформаційних програмах

Інформаційні програми повинні бути неупередженими, безсторонніми, достовірними і зберігати належну повагу до істини. У них можна досліджувати будь-яку тему, якщо на це є вмотивовані редакційні причини. Повідомлення про одну зі сторін спірного питання чи конфлікту слід робити чесно й неупереджено, не викривляючи поглядів чи думок протилежної сторони. Автори програми повинні чесно розкривати обрану тему незалежно від того, який спектр думок і поглядів – широкий чи звужений – буде у ній викладений. ТРК не має будь-яких заборонених для обговорення тем.

2.1.10. Належна безсторонність у випусках інформаційних програм

Репортери інформаційних програм або випуску новин не мають права висловлювати суб’єктивну думку. Ведучі і автори інформаційних програм та новин, готуючи матеріал, повинні безумовно уникати власних емоцій, щоб емоції не стали частиною цього матеріалу. Висвітлюючи конфлікт, співробітники інформаційних служб ТРК не мають права висловлювати (в тому числі й за рахунок інтонації, міміки тощо) свій особистий висновок чи симпатію. Аудиторія не повинна робити з програми висновків про особисті погляди ведучих або репортерів на спірні питання.

2.1.11 Конфлікт інтересів журналіста

Співробітники, що працюють у випусках новин чи інформаційних програм, не повинні мати жодних сторонніх інтересів чи зобов’язань, які могли б завадити шкоди репутації компанії чи взаємній довірі між ТРК та її аудиторією в тому, що стосується неупередженості, справедливості та чесності. Журналісти при підготовці та розповсюдженні інформації не повинні діяти в інтересах родичів чи інших близьких людей чи осіб, з якими вони пов’язані у силу фінансових, сімейних, побутових та інших обставин. Якщо журналіст не може безсторонньо та неупереджено виконувати свою роботу, він повинен відмовитися від завдання.

 

 

 

2.2.         Розповсюдження конфіденційної інформації та інформації про приватне життя особи

 

2.2.1. Конфіденційна інформація

Конфіденційна інформація – це інформація, яка належить фізичним і юридичним особам та розповсюджується за їхнім бажанням. Особа сама визначає, яка інформація про неї є конфіденційною Конфіденційна інформація є інформацією з обмеженим доступом; вона може бути оприлюдненою лише за згодою особи, якій належить, або у випадку, якщо вона є суспільно значимою.

Журналіст не має права збирати конфіденційну інформацію, порушуючи закон.

Якщо інформація стосується приватного життя, то найкращим захистом від подальших претензій є згода особи на оприлюднення інформації. Журналісту доцільно подбати про фіксацію бодай на камеру згоди особи на поширення інформації. Згода особи на розголошення обставин приватного життя шляхом повідомлення в ефірі ТРК повинна бути виражена чітко і недвозначно.

2.2.2. Використання прихованих камер

Використання прихованих камер є втручанням у приватне життя людини. Використання прихованих камер може виправдати лише надзвичайно важливий суспільний інтерес. Наприклад, використання прихованих камер може бути виправдане необхідністю продемонструвати приклади корупції чи інших владних зловживань. Якщо фотокартка або відео зображення містить зображення особи, щодо якої немає дозволу на поширення її зображення. ТРК  може транслювати зображення за умови належного маскування – вживати заходів, які унеможливлюють ідентифікацію особи. Якщо журналісти обіцяли особі конфіденційність, вони зобов’язані дотриматися взятих зобов’язань.

2.2.3. Недоторканість приватного життя

Важливою засадою діяльності ТРК є безумовне шанування права на недоторканість приватного життя і справедливе трактування, яке, утім, не виключає права розслідувати питання, що є предметом публічного інтересу. Приватні справи, кореспонденція та розмови не підлягають розголошенню, якщо цього недвозначно не вимагає суспільний інтерес. Обставини приватного життя особи також можуть бути розголошені без її згоди за умови, що вони містять ознаки правопорушення, що підтверджене рішенням суду.

Листи, телеграми та інша кореспонденція можуть бути використані лише за згодою адресата та особи, яка їх направила. У випадку, коли кореспонденція стосується особистого життя іншої фізичної особи, для їх використання потрібна згода такої особи, або у разі смерті – згода близьких родичів.

Ознайомлення з особистими паперами фізичної особи та їх використання, зокрема шляхом обнародування інформації і даних, які вони містять, допускається лише за згодою фізичної особи, якій вони належать. Якщо особисті папери фізичної особи стосуються особистого життя іншої особи, для їх використання потрібна також згода цієї особи, а у разі її смерті – зазначених фізичних осіб, особисті папери можуть бути використані лише за згодою дітей померлого, вдови (вдівця), а якщо їх немає, - батьків, братів та сестер.

Приватна та конфіденційна інформація може та має бути оприлюдненою, якщо є переважаючий суспільний інтерес до такої інформації. Суспільний інтерес слід розуміти не лише як бажання громадськості знати інформацію, але й з погляду цінності інформації для суспільства за умов демократії.

2.2.4. Зйомка особи

Фізична особа, яка перебуває на приватній території, може бути знята на фото-, кіно-, теле- чи відеоплівку лише за її згодою. Погодившись на зйомку, фізична особа може вимагати припинення публічного сповіщення матеріалів зйомки в тій частині, яка стосується її особистого життя. Витрати, пов’язані з демонтажем запису, відшкодовуються цією фізичною особою. Згода особи на знімання її на фото-, кіно-, теле- чи відеоплівку допускається, якщо зйомки проводяться відкрито на вулиці, на зборах, конференціях, мітингах та інших заходах публічного характеру.

Особу, до якої журналіст звертається за коментарем або у якої бере інтерв’ю, слід попереджати про те, що отримана від неї інформація та відеозапис можуть бути використані у передачі, що передаватиметься в ефір. Телезйомка фізичних осіб у приватних місцях або у місцях, де особа має право розраховувати на спокій, може бути здійснена лише з їх згоди та повинна бути припинена негайно на висування відповідної вимоги. Телезйомка чи інтерв’ювання фізичних осіб не повинні носити характер переслідування чи стеження.

2.3.        Показ насильства та питання пристойності

2.3.1.Показ насильства

ТРК повинна обережно ставитися до інформації, яка містить сцени насильства, особливо з огляду на те, що така інформація може переглядатися неповнолітніми. Під час показу сюжетів зі сценами насильства слід враховувати час їхнього показу і, зокрема, зважити на доцільність показу сцен насильства після 23-ї години. Сцен надмірного насильства слід уникати взагалі. Особливо обережно слід монтувати відео сюжети для випусків новин і публіцистичних програм, які можуть переглядати вразливі групи населення, зокрема діти. Так само обережно слід включати сцени насильства до випусків новин, особливо в денний час, коли їх можуть переглядати діти.

Під час висвітлення катастроф, наслідків злочинів, надзвичайних пригод чи воєнних дій ТРК дуже обережно, уникаючи зайвого натуралізму та крупних планів, показує мерців, рани, травми. ТРК взагалі не показує сцени реального страждання, реальні тортури і страту, а також сцени знущання з тварин. Журналісти ТРК не беруть і тим більше не опри олюднюють інтерв’ю з людьми, які перебувають у шоковому стані. Винятком з цього правила може бути лише пошук суто фактажної, надзвичайно суспільно важливої інформації, яку в інший спосіб отримати неможливо.

2.3.2. Захист суспільної моралі

ТРК не пропагує, тобто не показує у приватному світлі, нездоровий спосіб життя (паління, пияцтво, наркоманію тощо) чи антисоціальну поведінку (це ж стосується і висвітлення кримінальної тематики). ТРК дуже обережно висвітлює небезпечні для суспільства варіанти поведінки, наприклад, суїцид. Усі вищезгадані елементи можуть обережно подаватися лише за справжньої необхідності, якщо вони є невід’ємною частиною суспільно вагомої новини.

 

1.2.        Інформація про злочин та правопорушення

 

2.4.1. Злочини і правопорушення

Не слід застосовувати детальний опис або демонстрацію способів вчинення правопорушень чи уникнення від передбаченої законом відповідальності, обставин на способів вчинення самогубства з міркувань запобігання впливу негативних прикладів, повідомляти про способи і методи виготовлення та використання наркотичних препаратів або про місця їх придбання та розповсюджувати іншу інформацію, яка може бути використана особою з метою вчинення злочинів, спричинення шкоди собі чи оточуючим, або негативно вплинути на підлітків чи осіб, емоційно нестабільних внаслідок захворювань чи збігу виключно тяжких життєвих обставин.

У випадку наявності сумнівів щодо правильності вживання правової термінології або конкретності висновків і коментарів правового спрямування перед їх поширенням слід отримати консультацію юристів ТРК.

2.4.2. Неупередженість щодо підозрюваних, обвинувачених та підсудних

Під час висвітлення кримінальної та правоохоронної тематики журналісти ТРК на всіх етапах (злочин, порушення кримінальної справи, хід слідства, затримання і арешт підозрюваних, хід судового процесу) докладають усіх зусиль до неупередженого ставлення до підозрюваних, обвинувачених, підсудних, оскільки лише вирок суду дає підставу назвати людину винною у скоєнні злочину. Журналісти мають докладати всіх можливих зусиль, щоб кожного разу озвучувати точку зору підозрюваного, обвинуваченого чи підсудного, а в разі неможливості це зробити – принаймні, точку зору його родичів чи адвокатів.

Подаючи результати розслідування до винесення вироку, потрібно чітко і недвозначно вказувати, що це результати слідства, позиція прокуратури чи позиція адвокатів, уникаючи при цьому ситуації, коли факти подаються як доконані і доведені.

2.4.3. Оприлюднення імен та інших відомостей про обвинувачених

Під час висвітлення кримінальної та правоохоронної тематики на всіх етапах (злочин, порушення кримінальної справи, хід слідства, затримання і арешт підозрюваних, хід судового процесу) ім’я особи не може розголошуватися без її згоди. Винятком може бути надзвичайно великий суспільний інтерес до цієї інформації. Ім’я неповнолітнього правопорушника не розголошується за будь-яких обставин.

Ім’я фізичної особи, яка затримана, підозрюється чи обвинувачується у вчиненні злочину, або особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, може бути повідомленою лише в разі набрання законної сили обвинувачу вальним вироком суду щодо неї або винесення постанови у справі про адміністративне правопорушення, а також за її згодою. Імя особи може бути розкрите, якщо ця інформація має суттєвий суспільний інтерес, наприклад, коли мова йде про антикорупційні розслідування проти вищий посадових осіб.

 

 

2.4.4. Оприлюднення  імен потерпілих

Оприлюднення імен живих потепілих від злочину, особливо йдеться про злочини, пов’язані з насильством проти дітей чи з сексуальним насильством, може відбуватися лише за згодою потерпілого (або його законного опікуна чи піклувальника). У разі, коли особа звинувачує когось у скоєнні проти неї злочину, однак кримінальна справа щодо цього не порушена, ТРК поширює таку інформацію разом з іменем потерпілої особи. Журналісти мають проявляти людяність і чуйність до потерпілих осіб, не використовувати стан шоку чи розгубленості з метою телезйомок або отримання інформації, що може порушити права та завдати шкоди інтересам таких осіб у випадку її розповсюдження.

 

1.3.        Інформація про різні групи населення (національні та сексуальні меншини, релігійні групи, хворі та інваліди)

 

1.3.1.  Відмова від дискримінації

Співробітники ТРК виключають у своїй роботі і повсякденному житті ідеї ксенофобії, націоналізму, дискримінаційного ставлення до будь-кого за будь-якою ознакою. Журналісти мають завжди виявляти толерантність до кожної людини та висловлюваних нею ідей, не допускати упередженості у зв’язку з соціальним статусом людини, її професією чи родом занять, партійною (груповою), расовою, етнічною чи національною належністю, місцем проживання, способом життя, системою особистих переконань, сексуальною орієнтацією, зовнішнім виглядом та фізичними вадами.

У матеріалах ТРК вказувати на чиюсь національність, расу, віросповідання, стать, мову, спілкування, походження чи політичні уподобання можна лише тоді, коли вони є необхідною складовою частиною новин, і коли це не викликає заперечень тієї людини, про яку йдеться. Недоречно вказувати, наприклад, національність, повідомляючи про особу правопорушника (навіть не подаючи ім’я особи), оскільки споживачі інформації можуть припустити, що всі представники цієї нації скоюють такі ж правопорушення.

2.5.2. Образливі висловлювання

Журналісти ТРК повинні обережно ставитися до вживання термінів, які можуть бути образливими для певних груп населення, включно з термінами, які позначають цю групу.

 

1.4.        Захист дітей та неповнолітніх від негативного впливу інформації, що розповсюджується телерадіоорганізацією

 

2.6.1. Захист дітей

Журналісти мають запобігати обнародуванню матеріалів, які можуть спричинити суттєву шкоду особистості неповнолітніх або їх нормальному розвитку, якщо тільки така інформація не міститься у новинах чи репортажах з місць подій у обсязі, що виправдовується інформаційною метою; а при розповсюдженні інформації, спеціально спрямованої на дитячу та підліткову аудиторію, необхідно враховувати інтереси підростаючого покоління та їх потреби у сприятливому середовищі для формування належних умов соціального, духовного, морального, психічного й фізичного розвитку.

2.6.2. Час для дорослих. Нічні години

Телерадіоорганізація не може розповсюджувати, а також анонсувати програми та передачі, які можуть зашкодити фізичному, інтелектуальному та духовному розвитку неповнолітніх та юнацтва, за винятком ефірного часу в добовому відрізку з 23.00 до 6.00 години. Такі програми або передачі повинні мати спеціальне попередження і відповідно позначатися в розкладі програм Телерадіоорганізації та спеціально позначатися безпосередньо перед їх трансляцією. До 23-ї години всі програми повинні бути придатні для загальної аудиторії, зокрема для дітей. Що раніше вміщується програма у вечірньому блоці, то більше вона має підходити для самостійного перегляду дітьми. Після цього відбувається поступовий перехід до матеріалів, призначених для дорослої аудиторії. Цей принцип також поширюється і на анонси програм. Особливо обережного підходу потребує монтаж відеоматеріалів для випусків новин та інформаційних програм, глядачами яких можуть бути такі вразливі групи населення, як діти. З також самою обережністю слід включати сцени насильства до випусків новин, особливо у денний час, коли їх можуть переглядати діти.

2.6.3 Матеріали, які стосуються неповнолітніх

Співробітники ТРК мають бути особливо обережними, коли матеріал потребує роботи з неповнолітніми. Інтервювання чи зйомка дітей допускається зі згоди хоча б одного з батьків у їх присутності; зі згоди директора школи або початкового виховально-освітнього закладу у період, коли дитина перебуває у такому закладі та виключно на території цього закладу у присутності педагогічного працівника. Інтервювання та зйомка дітей віком від 14-ти років можливі з їх згоди під час їх участі у публічних заходах у публічних місцях, і лише з питань, що безпосередньо пов’язані з такими заходами та об’єктивно входять до сфери інтересів підлітків.

У програмах та передачах співробітники ТРК не мають права без письмової згоди батьків або осіб, що їх заміняють, а також відповідних правоохоронних органів розголошувати будь-яку інформацію, яка: а)може сприяти ідентифікації особи неповнолітнього правопорушника; б) стосується факту самогубства неповнолітнього.

Діти не відповідають за дії батьків. Поширюючи негативну чи критичну інформацію про батьків, потрібно уникати використання відео- чи фотоматеріалів, на яких також зображені неповнолітні діти.

 

1.5.        Перевірка достовірності інформації, одержаної від третіх осіб. Захист джерел

 

2.7.1. Суть достовірності подачі інформації

Інформація, яку подає своїм користувачам ТРК, повинна завжди мати авторитетне джерело походження (у тому числі – авторитетне саме для конкретної новини). Крім того, на джерела потрібно посилатися чітко і недвозначно, щоб користувачі могли зрозуміти, чия позиція висвітлюється. Інформацію завжди слід отримувати з першоджерела (лише якщо це об'єктивно неможливо – з того джерела, найближчого до оригіналу). Що більш сенсаційна новина, то важливіше посилання на авторитетне джерело інформації!

2.7.2 Перевірка фактів

Факти потрібно піддавати перехресній перевірці, щонайменше з двох джерел. Додаткової перевірки потребують також і факти, отримані від публічної особи, особливо від політиків. Такого підтвердження слід шукати в інших джерелах, ніж ті, що їх пропонує сам інформатор. Інтернет-видання не можуть вважатися достовірним джерелом інформації. Тому є неприпустимим для оперативності подавати в ефір або викладати в Інтернеті неперевірену належним чином інформацію

2.7.3. Анонімні джерела інформації

Журналіст і редакція мають право не розкривати своїх джерел інформації. Інформацію з посиланням на анонімне джерело можна давати, коли збігаються такі обставини: інформація є суспільно значимою, джерело є безумовно компетентним стосовно характеру інформації, редакція переконана в добросовісності джерела, джерело з вагомих причин не хоче, щоб його ім’я було оприлюднене.

До анонімних джерел слід також віднести випадки, коли людина погоджується на інтерв’ю, якщо її обличчя, фігура або голос не можуть бути впізнані. У разі, якщо інформація є суспільно значимою, таке інтерв’ю може бути розміщено в ефірі.

Відповідальність за компетентність та добросовісність інтервюйованого повністю бере на себе автор матеріалу або група авторів. Про особу інтервюйованого він повинен попередньо повідомляти редактора. Рішення про допустимість посилання на анонімне джерело ухвалює редактор. Слід пам’ятати, що посилання на анонімні джерела можна лише тоді, коли повідомляється про факти чи події, але не можна цього робити, повідомляючи про коментарі чи думки.

2.7.4. Офіційна інформація

Особа, яка поширює інформацію, отриману з офіційних джерел (інформація органів державної влади, органів місцевого самоврядування, звіти, стенограми тощо), не зобов'язана перевіряти її достовірність та не несе відповідальності в разі її спростування. Однак необхідно робити посилання на таке джерело.

 

1.6.        Дотримання авторських і суміжних прав

 

2.8.1. Відмова від плагіату

Плагіат порушує чинне законодавство України та є негідним професійного журналіста. Використання твору, створеного іншою особою, можливе лише за згоди автора або особи, яка має авторське право. Без згоди автора відповідно до Закону України «Про авторське право і суміжні права», але з обов’язковим зазначенням імені автора і джерела запозичення, використання допускається у виключному переліку випадків:

-        використання цитат (коротких уривків) з опублікованих творів в обсязі, виправданому поставленою метою, в тому числі, цитування статей з газет і журналів у формі оглядів преси, якщо воно зумовлено критичним, полемічним, науковим або інформаційним характером твору, до якого цитати включаються; вільне використання цитат у формі коротких уривків з виступів і творів, включених до фонограми (відеограми) або програми мовлення;

-        використання літературних і художніх творів в обсязі, виправданому поставленою метою, у якості ілюстрацій у виданнях, передачах мовлення;

-        публічне сповіщення попередньо опублікованих у газетах або журналах статей з поточних економічних, політичних, релігійних та соціальних питань чи публічно сповіщених творів такого ж самого характеру у випадках, коли право на таке відтворення, публічне сповіщення або інше публічне повідомлення спеціально не заборонено автором;

-        відтворення з метою висвітлення поточних подій засобами фотографії або кінематографії, публічне сповіщення або інше публічне повідомлення творів, побачених або почутих під час перебігу таких подій, в обсязі, виправданому інформаційною метою;

-        передача в ефір або інше публічне сповіщення публічно виголошених промов, звернень, доповідей та інших подібних творів у обсязі, виправданому поставленою метою.

Журналіст є автором лише тих матеріалів, які він створив власною творчою працею, які є оригінальними і унікальними і мають ознаки твору, що охороняється законом. Матеріал, створений на основі загальнодоступних фактів, джерелами яких є нормативні акти, повідомлення ЗМІ, чутки тощо, який містить виклад подій, текст якого відповідає стилістиці інформаційного жанру, не містить образних, метафоричних та метонімічних чи оригінальних мовних оборотів, не є творчим, не вважається авторським і кваліфікується як редакційна інформація.

 

1.7.        Інформація про політичні партії, блоки та політиків під час виборчого процесу та поза його межами

 

2.9.1. Виборчі кампанії

Головним орієнтиром діяльності ТРК під час виборів є забезпечення права громадян на інформований, свідомий вибір. Разом з цим ТРК зобов’язана також дбати про забезпечення прав кандидатів та інших осіб, зокрема й права на рівні можливості доступу до засобів масової інформації та права на відповідь. Принцип редакційної незалежності ЗМІ набуває особливої важливості під час виборів, тому висвітлення виборів ТРК має бути правдивим, збалансованим і неупередженим. Журналісти мають особливо ретельно ставитися до дотримання цих принципів.

2.9.2. Рівність можливостей всіх кандидатів, партій та блоків

Всі кандидати, партії та блоки мають рівні можливості на доступ до засобів масової інформації. Збалансоване висвітлення діяльності кандидатів у програмах новин означає, що кандидатам, партіям та блокам, які є більш популярними, присвячується більше часу, ніж тим, що є менш популярними. Водночас жоден кандидат, партія чи блок не має бути повністю позбавлений доступу до ефіру ТРК. Журналіст, який став кандидатом, може зявлятися в ефірі ТРК лише як кандидат, а не як журналіст.

2.9.3. Право на відповідь

Право на відповідь кандидатам та іншим учасникам виборчого процесу повинне надаватися максимально швидко.

 

1.8.        Вимоги до реклами та спонсорства

 

2.10.1. Рекламні згадки про товари/послуги та їх розміщення

Будь-яка згадка у програмах про товари й послуги, що надаються комерційною компанією, повинна бути виправданою з редакційного погляду і не мати рекламного характеру. Не допускається жодна невиправдана згадка про товари й послуги з торговельною маркою. Включення до звукового чи відеоряду товарів і послуг в обмін на гроші, надання послуг чи будь-яку іншу матеріальну винагороду є розміщенням реклами і категорично забороняється. Прихована реклама в інформаційних програмах заборонена. Всі рекламні матеріали мають бути спеціально позначені і розміщені згідно із законодавством.

Програми, в яких презентуються продукти чи послуги різних виробників, повинні базуватися на порівнянні якості цих товарів та послуг і бути корисними для споживача інформації.

2.10.2. Спонсорство

Забороняється спонсорство новин. Спонсори не мають права впливати на час і зміст телерадіопрограм та передач або їх частини, а також втручатися у професійну діяльність Телерадіоорганізацій та їх працівників.

 

1.9.        Недопущення прихованої реклами та одержання творчими працівниками ТРК товарів і послуг безкоштовно або за пільговими цінами

 

2.11.1. Відмова від хабарів

Поширення інформації або відмова від поширення інформації з метою отримання винагороди, іншої особистої вигоди чи преференцій для членів сім’ї і близьких, створення замовних матеріалів, пряма або побічна участь у просуванні товарів чи послуг і в популяризації підприємств чи торгових марок у спосіб, що не охоплюється угодами про спонсорство є діями, не сумісними зі статусом журналіста.

Співробітники ТРК не беруть матеріальних чи інших винагород від третіх осіб за розміщення чи замовчування інформації. Отримання подарунків, послуг і пільг взамін на оприлюднення або, навпаки, приховування певної інформації є несумісним з етичними принципами журналістики.

 

2.12. Помилки редакції та їх спростування. Право на відповідь

 

Виявлені суттєві неточності, що були поширені, повинні бути невідкладно спростовані зі складанням вибачень у найкоротший період, не залежно від наявності звернень про спростування. На підставі статті 64 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» громадянин або юридична особа мають право вимагати від Телерадіоорганізації спростування поширених у її програмі чи передачі відомостей, які не відповідають дійсності та/або принижують честь і гідність особи.

 

При оприлюдненні негативної чи компрометуючої інформації, жорсткої критики, публічних звинувачень особи у вчиненні неетичного чи аморального проступку або вчиненні правопорушення (в тому числі, і звинувачень політичного характеру), якщо така інформація напевне спричинить принаймні осуд звинуваченої особи або її дій з боку окремих громадян або груп громадян, слід докласти зусиль для отримання відповіді такої особи з приводу висловлених звинувачень або пересвідчитись у її небажанні надати коментарі.

 

Громадянин або юридична особа, стосовно якого (якої) у програмі чи передачі ТРК було поширено відомості, які не відповідають дійсності або порушують його (її) права і законні інтереси, на підставі статті 65 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» має право на відповідь (коментар чи власне тлумачення обставин справи) у тій же програмі чи передачі  незалежно від того, було подано заяву з вимогою спростування чи ні. Право на відповідь застосовується у випадку обнародування фактів, які стосуються конкретної особи і щодо яких така особа має законний інтерес. Право на відповідь реалізовується шляхом розміщення в передачі або програмі ТРК заяви чи коментаря у обсязі, що відповідає за обсягом повідомленню ТРК, у терміни, узгоджені ТРК та зацікавленою особою, які мають бути мінімальними у випадку серйозної критики та звинувачень.

 

2.    ПОРЯДОК УТВОРЕННЯ, ДІЯЛЬНОСТІ ТА ПОВНОВАЖЕННЯ РЕДАКЦІЙНОЇ РАДИ ТЕЛЕРАДІООРГАНІЗАЦІЇ

 

2.1.        Створення Редакційної ради

З метою забезпечення дотримання Закону України «Про телебачення і радіомовлення» створюється Редакційна рада ТРК, яка діє відповідно до цього Редакційного статуту та Положення про Редакційну раду ТРК, яке затверджене Головою Редакційної ради ТРК. Редакційна рада складається з 4-ох членів, половина з яких призначається засновником ТРК, а інша - обирається творчим колективом ТРК на його зборах. Термін повноважень членів Редакційної ради складає 2 (два) роки.

 

2.2.        До завдань Редакційної ради належить:

 

3.2.1. контроль за дотриманням журналістами Редакційного статуту;

3.2.2. контроль за дотриманням прав журналістів, вимог щодо заборони цензури та втручання у творчу діяльність ТРК.

 

2.3.        Редакційна рада має право:

 

3.3.1. ініціювати внесення змін до Редакційного статуту, а також здійснювати попередню оцінку змін до Редакційного статуту;

3.3.2. перевіряти звернення журналістів та інших працівників ТРК щодо конфліктів з приводу підготовки та поширення інформації, наявності порушень Редакційного статуту, порушень прав журналістів, вимог щодо заборони цензури та невтручання у їх творчу діяльність;

3.3.3 звертатися до органів управління ТРК щодо проведення службового розслідування фактів порушення Редакційного статуту, прав журналістів, вимог щодо заборони цензури та втручання у творчу діяльність ТРК;

3.3.4. виносити на розгляд органів управління ТРК питання про відсторонення від керівних посад ТРК або її окремих підрозділів осіб, які допустили порушення Редакційного статуту, вимог законодавства щодо прав журналістів, заборони цензури або втручання у творчу діяльність ТРК;

3.3.5. виносити на розгляд органів управління ТРК питання про звільнення осіб, які допустили у своїй діяльності порушення положень Редакційного статуту, поширення прав журналістів, вимог щодо заборони цензури і втручання у творчу діяльність журналістів;

3.3.6. звертатись до органів управління ТРК з вимогами щодо захисту журналістів та їх прав, дотримання вимог щодо заборони цензури і втручання у їх творчу діяльність у випадку, якщо порушення виходять від осіб, які не є працівниками ТРК;

3.3.7. визначати та затверджувати Засади редакційної політики ТРК, що регламентуються цим Редакційним статутом;

3.3.8. звертатися до органів управління ТРК з вимогами щодо надання інформації з питань, які стосуються повноважень Редакційної ради;

3.3.9. здійснювати інші повноваження, спрямовані на виконання завдань Редакційної ради.

 

2.4.        Формою роботи Редакційної ради є чергові та позачергові засідання. Чергові засідання Редакційної ради відбуваються два рази на рік. Позачергове засідання Редакційної ради може бути скликане з ініціативи голови Редакційної ради або не менш, як 2 (двох) її членів у випадку необхідності невідкладного вирішення питань діяльності Редакційної ради.

 

3.5.    Про проведення засідання, його час та місце, порядок денний Голова Редакційної ради не пізніше, ніж за 3 (три) робочі дні до дати його проведення повідомляє усіх членів Редакційної ради шляхом направлення поштою листа, електронного повідомлення або особисто.

 

3.6. Засідання Редакційної ради є правомочним у випадку особистої присутності на ньому не менш, як 3 (трьох) її членів. Рішення на засіданнях Редакційної ради приймаються більшістю її членів, присутніх на засіданні. Кожен член Редакційної ради має один голос. При рівному голосуванні Голова Редакційної ради має два голоси. Рішення Редакційної ради оформлюються протоколом, який підписується Головою Редакційної ради.

 

3.7.    Очолює Редакційну раду та керує її діяльністю Голова Редакційної ради, який обирається на засіданні Редакційної ради зі складу її членів. Голова Редакційної ради вважається обраним або відкликаним Редакційною радою, якщо за таке рішення на засіданні проголосувало не менше 3 (трьох) членів Редакційної ради.

3.8. Порядок виходу зі складу Редакційної ради регламентується Положенням про Редакційну раду.

 

3.9.    Голова Редакційної ради:

 

3.9.1. організовує ведення протоколів засідань Редакційної ради та підписує їх;

3.9.2. ініціює розгляд питань на засіданні Редакційної ради, формує порядок денний засідань;

3.9.3. повідомляє про скликання чергових та позачергових зборів Редакційної ради;

3.9.4. визначає час і місце проведення засідань Редакційної ради;

3.9.5. підписує рішення, звернення, запити, відповіді на запити з питань, що обговорені та прийняті Редакційною радою;

3.9.6. представляє Редакційну раду в органах державної влади, підприємствах, установах, організаціях, не залежно від форм власності, перед третіми особами, у тому числі, перед органами управління та творчим колективом ТРК;

3.9.7. здійснює інші повноваження з метою забезпечення діяльності Редакційної ради та виконання нею своїх повноважень.

 

3.10.  Редакційна рада може обрати зі свого складу секретаря Редакційної ради, на якого покладаються обов’язки з ведення протоколів засідань Редакційної ради та здійснення інших допоміжних повноважень, визначених Редакційною радою.

 

3.11.  Член Редакційної ради має право:

 

3.11.1.         ініціювати розгляд питань на чергових та позачергових засіданнях Редакційної ради шляхом внесення пропозицій до порядку денного, які є обов’язковими для їх розгляду та включення до порядку денного, який формується головою Редакційної ради;

3.11.2.         вносити пропозиції щодо проектів рішень Редакційної ради;

 

3.12.  Член Редакційної ради зобов’язаний:

 

3.12.1.         брати участь у засіданнях Редакційної ради та голосувати на них;

3.12.2.         подавати матеріали та документи, необхідні для ініціювання питань порядку денного та їх розгляду на засіданнях;

3.12.3.         завчасно повідомляти про неможливість участі у засіданні Редакційної ради та зазначати причини своєї відсутності;

3.12.4.         виконувати рішення, ухвалені Редакційною радою.

3.13 Повноваження члена Редакційної ради припиняється:

3.13.1. після закінчення 2-річного терміну;

3.13.2.         у разі відкликання його Засновником ТРК, якщо такий член Редакційної ради призначався Засновником ТРК;

3.13.3.         у разі відкликання його творчим колективом ТРК, якщо такий член Редакційної ради обирався творчим колективом ТРК;

3.13.4.         у випадку добровільного складання повноважень члена Редакційної ради.

 

3.14.  Повноваження голови Редакційної ради припиняються:

 

3.14.1.         у випадку припинення його повноважень як члена Редакційної ради;

3.14.2.         у випадку добровільного складання ним повноважень голови Редакційної ради;

3.14.3.         у випадку його відкликання Редакційною радою.

3.15. Члени редакційної ради здійснюють свої повноваження на громадських засадах. ТРК повинна забезпечити Редакційну раду приміщенням для роботи і необхідним для діяльності майном.

 

3.    ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ

ДО РЕДАКЦІЙНОГО СТАТУТУ

 

4.1. Внесення змін та доповнень до цього Редакційного статуту здійснюються в письмовій формі та затверджуються на загальних зборах засновників ТРК. Зміни можуть вноситися шляхом складання Редакційного статуту в новій редакції або шляхом викладення змін у додатках.

4.2. Зміни набувають чинності з моменту затвердження їх зборами засновників.

5. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

 

5.1. Цей Редакційний статут, а також зміни та доповнення до нього, затверджуються зборами засновників.

5.2. Редакційний статут, а також зміни та доповнення до нього оприлюднюються шляхом їх розміщення на офіційному сайті ТРК в мережі Інтернет, або друкованих ЗМІ.

Інформація про структуру власності ПП ТРК "Зміїв ТБ" за 2015 рік 














Додавання коментаря

Наша друзья

А также рекомендуем Вам Харьковблог.
Погода в містах: Зміїв, Харків
Погода в Змієві

влажн.:

давл.:

ветер:

©2012-2013 ТРК "Зміїв
ТБ" - Телеканал 25.
Усі права захищені.
Будь-яке копiювання, публiкацiя, передрук чи наступне поширення iнформацiї суворо забороняється. Реконструкция сайта